2013. október 14., hétfő

Egy hétvége Veszprémben


A hétvégét mind a két kutyával Veszprémben töltöttem. Péntek délután indultunk vonattal, kelenföldi átszállással. Egy laza háztól házig 3 órás út. Sokkal egyszerűbb volt így minden, hogy a kiskutya már tud pórázon közlekedni. Amíg vártunk a vonatra, elment egy gyorsvonat is a mellettünk lévő vágányon. Spin jobban reagált rá, nem pisilt már maga alá, csak lelapult a földre míg elment a szerelvény. Utána könnyen kioldható volt, de amikor a személyvonatunk jött (piros, halk vonat) szintén lelapult, kis pórázrángatásra és szépen hívásra azért jött, felszállni is magától szállt fel Maszat mellett. Sikerült találni egy szabad négyest, a kalauz Maszatra is azt hitte újfent, hogy kölyök. Spin egyből bebújt az ülés alá, kinyújtózott és aludt. Kelenföldön leszállás után csak lapult majd remegett, sok volt neki, hogy 2-3 gyorsvonat megy egyszerre/közvetlenül egymás után mindenhol. Kis nyugtatás után jött pórázon, az aluljáróba leérve pedig elkezdett naaaaagyon csóválni, hisz emberek! Sok ember! És minden embert szeretni kell és csóválni mindenkinek kötelező, de ennyiben kimerült a dolog, nem rángatott, nem húzott emberekhez csak boldog volt. A gyorsvonatra is sikerült felszállni, a kutyákat felrakni, és a bicikliseknek (gondolom) fentartott helyen kényelmesen elfértünk mindnyájan. Természetesen ezt az utat is végigaludta mindkét kutya.
Veszprémbe este érkeztünk, esőben. A paneleknél elvittük őket sétálni, kicsit mozogni. Spin nem igazán tudott dolgot végezni pórázon, így kerestünk egy helyet ahol el lehet őket engedni, és ott kicsit futkároztak játszottak és csuromvizesek lettek. Felérve a lakásba jutott Spin oda, hogy kis csomagokat rakjon az előszobába, mindenki örömére.

Volt nagy játék Soniccal, mindnyájan pillanatok alatt otthonéreztük magunkat. Késő este még elvittük Sonicot, Maszatot és Spint egy nagyobb sétára, ahol szintén volt nagy játék. Az estét Spin elővigyázatosságból boxban töltötte, Maszat meg bárhol alszik, nem esz/szed szét semmit, így ő szabadon aludhatott.



A hétvégi best of:
11kor esti pisi séta a panelek között Veszprémben. Lépcsőház előtt 3 20-30 közötti emberke, kis alkohol hatása alatt (nem voltak sík részegek, de azért lehetett érezni hogy már van bennük). Spin csóvál, odaengedtem hozzájuk, mindenki simogatja. Kérdezik milyen fajták, mondom Maszat keverék, Spin border. Erre a csaj:
- Nekem is ilyesmi van otthon, keverék, de van benne ilyen!- mondja a másiknak- ilyennel kéne felcsináltatni a kutyámat, milyen jó kiskutyák lennének. (felfedezte, hogy Spin kan) Mikor lesz ivarérett?
- Hát majd sokára, de utána is valószínűleg megy ivartalanítódni.
- Komolyan? Ne mááá'. Dugja meg a kutyámat! Kiskutyákat akarok!
Itt volt az a pont, hogy egy erőltetett mosoly kíséretében angolosan távoztunk

Reggel jófej volt Spin, 7ig aludt, nem keltett fel hajnalban. 10re mentünk a Kolostorok és kertekhez a SAT csapat agilty és flyball bemutatójára, ahol Maszat és Spin is kivette a maga részét a dolgokból. Maszat katasztrófa volt egész hétvégén, nem figyelt rám, nem jött vissza, nem csinálta amit kértem, alig lehetett összeszedni. Betudom a pillanatyni szemétségének és az edzéshiányoknak, remélem azért novemberig a télikupáig összeszedi magát, nem szeretnék égni A1-ben...
Spin pedig álom volt élete első bemutatóján. Idegen helyen egy pillanatra sem illetődik meg, azonnal koncentrál kajára, játékra is. Először 2-3x akadályon áthívást mutattunk be, úgy hogy Éva megfogta én pedig hívtam. Majd párszor kúszóztunk is. Pörgött, figyelt, mindent kizárva csak a játékra és rám koncentrált.

Első lépések az agility pályán
A bemutató után átmentünk a SAT pályájára rendes edzésre. Maszat so-so dolgozott, az utolsó körben gyros darabokkal mentem a pályára, erre már hajlandó volt dolgozni. A szlalom nincs meg, egyáltalán nincs, vissza kell lépni, mert nincs meg neki azt látom. Pedig nyáron már megvolt, de hát van ilyen. A zónái viszont nagyon szépek, hintán is megvolt a zónája tempósan, szépen, és mindig. Ennek azért örülök, mert ez bombabiztosnak tűnik most.

Spinnel pályapakolá után egyedül gyakoroltam egy akadályon az áthívást, egy darab botocskával motiváltam, nagyon durva volt, hogy ezért hogy dolgozott, igazából mindegy volt neki, hogy mi a játék, csak lehessen fogni és húzni. Edzés végén kúszóztunk megint, Atti segítségével, és aksikat is gyakoroltunk, bár keveset, mert addigra már azért fáradt volt. Nagyon nagyon tetszik amit csinál, figyel és gyors, mindenre pörög, koncentrál és hát igen nem tudok mit írni, olyan amilyennek megálmodtam.
A videón is látszik, hogy a kúszó szájához ledobott tépőst felveszi és hozza hozzám.

Labdáztunk is a bemutató után és az edzés után is. Labdával eddig keveset gyakoroltunk apportot váltás nélkül, most mégis tökéletesen hozta. Akkor is, ha Maszat kapta el és rakta le később, odament, megkereste és behozta. Nem vitte el másfelé, nem feküdt le vele, hanem kézbe hozta. Ha tépősre váltottam, és véletlen elejtette útközben akkor visszament érte, megfogta és csak a közvetlen közelemben váltott át tépősre. Zseni kutya.
Kutyákkal nagyon jól kommunikál, nem túl tolakodó, tényleg cukin cukul, de ha nem szeretik nem erőszakoskodik, és ha túl hevesek akkor megadja magát és megdermed. Soniccal edzés után nagyot játszott mindkét kutya, nagyon egymásra találtak így 3an, sőt reggel még Boni is játszott Spinnel. Délután 5re értünk vissza a lakásba, minden kutya kidőlt és reggelig aludtak.


Vasárnap még elmentünk egyet sétálni a völgybe, ahol pancsoltak is az ebek. Spin is belegázolt a patakba egy kis nézelődés után. Maszat szemét volt, egyszer utána mentem az erdőbe és elkaptam, de nem hatotta meg a dolog, ugyaúgy süketelt tovább a séta nagy részében ha olyan kedve támadt. Ellenben Spin első szóra visszajött mindig, akár Maszat mellől is. A fürdéstől felpörögtek a kutyák és Maszat vezetésével óriási köröket futottak a mezőn.


Este 6kor indultunk haza, a vonatutat újból végigaludták. Kabinos vonat jött, és megtapasztalhattam az emberek végtelen kedvességét. Az egyik helyen egy nő ült, meg egy pasi ált az ajtóban, szerintem ő nem utazott. Megkérdeztem, hogy szabad-e rávágták, hogy persze, majd mondtam, hogy de két kutyával, nem baj? Rámnézett a csávó, majd közölte hogy kutyával? Nem, kutyával inkább ne jó? De ilyen teljesen bunkó hangon. Morogtam pár kedvességet az orrom alatt és mentem tovább. A következő fülkéből szólt egy lány (aki halhatta az előzőt), hogy náluk még van hely. Sikeresen leültünk, Spin egyből elhelyezkedett és aludt, Maszat is kis kérlelés után az alvás mellett döntött. Az út nyugisan telt, szinte moccanás nélkül aludtak, Maszat néha felkelt majd visszafeküdt.  Meg is jegyezték az utasok, hogy milyen fegyelmezetten tűrik a több órás utat. A leszállásnál egy kedves fiatalember segített a csomagokkal, majd a déliből a szokásos piros vonattal végre hazafelé vettük az irányt. Spin kibírta pisilés nélkül hazáig, amiért nagyon örültem neki.

Alapvetően egy nagyon nagyon jó hétvégén vagyunk túl. Maszat szemétkedik, az okát nem tudom, gondolom ez megint egy ilyen időszak, pár nap hét és elmúlik. Megint próbálkozik, de nem engedek neki, majd feladja. Spin tökéletes kiskutya, úgy viselkedik mint egy felnőtt. Be lehet hívni, bárhol, bármikor, nem kell semmi jutifalat, kérésre le is ül, fujjra, nemre bármi ott hagy, jön tovább. Nem gondoltam volna, hogy a kölyök jobban fog viselkedni mint Maszat sok esetben. Dolgozik amikor kell, kizárva mindent, kutyákkal jól kommunikál, idegen helyen is magabiztos, városban is, panelban is tud viselkedni csak a pisire kell figyelni. Ennél jobb kiskutyát el sem tudnék képzelni, minden megvan benne amit kerestem, amit akartam, amit elképzeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése